Advokátní kancelář Píštěk

Zásady ochrany osobních údajů

společnosti Advokátní kancelář Píštěk, s.r.o.
IČ: 17198470, se sídlem ČSA 23/10, 785 01 Šternberk

(dále jen „Zásady“)

1. Úvodní ustanovení

Společnost Advokátní kancelář Píštěk, s.r.o., IČ: 17198470, se sídlem ČSA 23/10, 785 01, vedená u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 89511 (dále jen „Společnost“) prohlašuje, že vykonává podnikatelskou činnost v oblasti poskytování právních služeb.

Tyto Zásady popisují shromažďování a zpracovávání Osobních údajů Klientů při poskytování právních služeb Klientům.

Pro účely těchto Zásad jsou definovány následující pojmy:

  • Společnost“ – Společnost Advokátní kancelář Píštěk, s.r.o., IČ: 17198470, se sídlem ČSA 23/10, 785 01 Šternberk, vedená u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 89511. Společnost je správcem Osobních údajů Klienta.
  • Klient“ – Fyzická osoba, která udělila Společnosti plnou moc k zastupování nebo uzavřela se Společností smlouvu o poskytování právních služeb.
  • Osobní údaje Klienta“ – Údaje týkající se Klienta, a to zejména:
    • identifikační údaje (jméno, příjmení, titul, datum narození, rodné číslo, číslo průkazu totožnosti),
    • kontaktní údaje (adresa trvalého pobytu, e-mailová adresa, telefonní číslo, kontakt na sociálních sítích),
    • obsah komunikace Společnosti s Klientem,
    • údaje získané v souvislosti s poskytováním právních služeb Klientovi,
  • Zpracování Osobních údajů Klienta“ – Shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení nebo pozměnění, technické zpracování, vyhledávání, nahlédnutí, použití, předávání zaměstnancům Společnosti a Příjemcům osobních údajů, zpřístupnění přenosem, šíření nebo jakékoliv jiné zpřístupnění, seřazení či kombinování, omezení, výmaz nebo zničení Osobních údajů Klienta
  • Příjemce Osobních údajů Klienta“ – Fyzická či právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura či jiný subjekt, kterým jsou Osobní údaje Klienta Společností poskytnuty, ať už se jedná o třetí stranu či nikoli.
  • Webové stránky“ – Internetové stránky na adrese www.cz, jejichž prostřednictvím Společnost nabízí veřejnosti právní služby.
  • Nařízení“ – Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
  • Zákon“ – Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Zásady jsou veřejně přístupné na adrese akpistek.cz pod záložkou „GDPR“. Zásady obsahují veškeré informace o Zpracování Osobních údajů Klienta a o právech Klienta, které vyžadují platné právní předpisy České republiky, zejména Nařízení a Zákon.

Společnost si vyhrazuje právo změnit ustanovení Zásad. Při změně Zásad Společnost podnikne kroky k tomu, aby byl Klient o těchto změnách informován dříve, než vstoupí v účinnost prostřednictvím Webových stránek.

Zásady se vztahují na Zpracování Osobních údajů Klienta. Zpracování Osobních údajů Klienta je nezbytným předpokladem pro poskytování právních služeb, které Klient požaduje. Zpracování Osobních údajů Klienta probíhá buď na základě souhlasu Klienta, nebo bez souhlasu Klienta na základě poskytování právních služeb (viz čl. 3 Zásad).

Společnost Zpracovává Osobní údaje Klienta ručně nebo automatizovaně. Společnost Zpracovává Osobní údaje Klienta v souladu s Nařízením a Zákonem.

2. Účely zpracování osobních údajů

Společnost Zpracovává Osobní údaje Klienta za účelem:

  • identifikace Klienta;
  • výkonu práv a povinností vyplývajících ze Smlouvy o poskytování právních služeb uzavřené mezi Společností a Klientem (poskytnutí Osobních údajů je nutným požadavkem pro uzavření a plnění Smlouvy o poskytování právních služeb, bez poskytnutí osobních údajů není možné Smlouvy o poskytování právních služeb uzavřít či ji ze strany Společnosti plnit);
  • komunikace s Klientem;
  • plnění zákonných povinností Společnosti vyplývajících z národní a evropské legislativy;
  • uplatnění právních nároků Společnosti a ochrana vlastních práv;
  • zajištění IT bezpečnosti poskytovaných právních služeb a ochrany proti jejich zneužívání.

Ke Zpracování Osobních údajů Klienta za účely uvedenými v Čl. 2 odst. 1. těchto Zásad Společnost nepotřebuje souhlas Klienta. Zpracování osobních údajů Klienta z důvodu plnění závazků vyplývajících pro Společnost z poskytování právních služeb Klientovi a z důvodu plnění zákonných povinností nelze odmítnout. Proti Zpracování osobních údajů Klienta z důvodu ochrany oprávněných zájmů Společnosti může Klient podat námitku.

Zpracování Osobních údajů Klienta je Společností činěno v rozsahu nezbytně nutném pro naplnění výše uvedených účelů a po dobu nezbytně nutnou pro jejich dosažení nebo po dobu stanovenou zvláštními právními předpisy. Po uplynutí příslušné doby jsou Osobní údaje Klienta smazány.

3. Právní základ zpracování osobních údajů

Společnost Zpracovává Osobní údaje Klienta na základě následujících právních titulů:

  • plnění Smlouvy o poskytování právních služeb, která byla uzavřena mezi Společností a Klientem a na základě které Společnost poskytuje Klientovi právní služby;
  • oprávněný zájem Společnosti na zajištění řádného poskytování právních služeb Klientovi a na uplatnění právních nároků a ochraně vlastních práv Společnosti;
  • plnění právních povinností k zajištění nezbytné součinnosti s právním řádem České republiky;
  • souhlas Klienta.

4. Příjemci Osobních údajů Klienta

Příjemci Osobních údajů Klienta zpracovávají Osobní údaje Klienta pouze v rozsahu, ve kterém jsou Osobní údaje Klienta poskytnuty Společností. Příjemcům Osobních údajů Klienta jsou Osobní údaje Klienta předávány v minimálním rozsahu za účelem poskytnutí konkrétní specializované služby.

Mezi Příjemce osobních údajů patří:

  • orgány veřejné moci;
  • dodavatelé a provozovatelé technologických služeb a řešení;
  • poskytovatelé marketingových a technologických služeb.

5. Zabezpečení osobních údajů

Za účelem zabezpečení Osobních údajů Klienta přijala Společnost následující opatření:

  • seznámení a školení zaměstnanců Společnosti s tématem ochrany osobních údajů;
  • monitorování přístupu a způsobu, jakým zaměstnanci Společnosti nakládají s Osobními údaji Klienta;
  • zálohování, technické zabezpečení, šifrování a anonymizování Osobních údajů Klienta;
  • aplikace principu minimalizace Zpracování Osobních údajů Klienta.

6. Práva Klienta

Ve vztahu ke Zpracování Osobních údajů Klienta má Klient tato práva:

  • Právo na přístup k Osobním údajům Klienta:
    • potvrzení, zda jsou zpracovávány Osobní údaje Klienta;
    • informace o účelu zpracovávání, příjemcích, kterým byly Osobní údaje Klienta zpřístupněny, a době zpracování;
    • informace o právech Klienta a o právu vznést námitky;
    • informace o právu podat stížnost dozorovému úřadu;
    • možnost získat kopii Osobních údajů Klienta.
  • Právo na opravu Osobních údajů Klienta.
  • Právo na odvolání souhlasu se Zpracováním Osobních údajů Klienta.
  • Právo na výmaz Osobních údajů Klienta – toto právo lze uplatnit tehdy, pokud Společnost neprokáže důvod Zpracování Osobních údajů Klienta.
  • Právo na omezení Zpracování osobních údajů Klienta – pokud dojde ze strany Klienta k namítnutí vad při zpracování Osobních údajů Klienta Společností, je Klient oprávněn podat podnět na omezení zpracování do doby vyřízení sporné záležitosti.
  • Právo na oznámení opravy, výmazu nebo omezení Zpracování Osobních údajů Klienta.
  • Právo vznést námitku proti Zpracování Osobních údajů Klienta z důvodu oprávněného zájmu Společnosti.
  • Právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz), pokud bude mít Klient za to, že Společnost porušuje zásady nakládání s Osobními údaji Klienta.

Pokud chce Klient shora uvedená práva uplatnit, je povinen se obrátit na Společnost, jejíž kontaktní údaje jsou:

  • Sídlo: ČSA 23/10, 785 01 Šternberk
  • Email: info@akpistek.cz
  • Telefon: +420 730 157 162

Práva může Klient uplatnit pouze ve vztahu k Osobním údajům Klienta, u nichž není pochybností o tom, že skutečně patří Klientovi. Společnost nezřídila funkci pověřence pro ochranu osobních údajů.

Tyto Zásady nabývají účinnosti dnem 1.10.2025

Aktuální znění těchto Zásad je dostupné na webových stránkách www.akpistek.cz.

Kontakt

Rádi Vám vysvětlíme, jak postupovat a co všechno pro Vás můžeme udělat. Zanechte nám zprávu nebo nám rovnou zavolejte či napište.